Dag 2... De Spin

Zo, ons eerste nachtje bij de fabriek .... de ven op de hardste stand, lampjes aan, onder mijn klamboetje lezen op bed. Electra valt uit ... doe mijn kaarsjes aan (had ik uit voorzorg al klaargezet)... langzaam aan wordt het snikheet binnen en buiten is het aardedonker. Als de lampen weer aanspringen en ik probeer tevergeefs de ven weer aan te krijgen bespeur ik een megagrote spin op de muur. Zo'n grote snelle (slik). Ik ga buiten op zoek naar een van de jongens van de fabriek. Gelukkig is er een in de buurt bezig de aggregaat weer aan te zetten. Voordat hij begrijpt dat het om die reuzenspin gaat en niet om het aanzetten van de airco die eronder hangt ...haha... nou goed hij mept gewoon keihard die spin neer... die valt op de airco die te hoog is om te checken of ie echt dood is. Gelukkig hangt de airco zeer hoog in de kamer en heb ik mijn klamboe aan alle kanten strak vastgezet onder mijn matras.... niets kan er meer in of uit. Even later heerlijk slapen na een korte meditatie en een slapeloze nacht tijdens de vlucht. De volgende ochtend een gezellig simpel ontbijtje bovenin de fabriek. Daarna korte pauze... het is zo heet! Dan druppelen langzaam de werknemers binnen. En kort daarna is zelfs ons eerste product sample klaar. Supermooi!! Ook een fransman is vandaag aan het werk hier en vertelt tijdens de lunch zijn avonturen hier bij de fabriek en over zijn werk. Hij komt hier al 6 jaar over de vloer en heeft al heel wat grote springende zwarte spinnen gezien... Daarnaast vertelde hij over zijn werkzaamheden met Fair Trade organisaties in Azie. Hij hopt binnen een paar dagen wat landen af voor de zakelijke markt die steeds meer Fair Trade produkten willen hebben. Wat een bijzonder mens! Zo vastberaden, gedreven, loyaal en wetend wat hij doet in dit vak... erg leerzaam en interessant! Aan het einde van de dag hebben we tijdens het wachten nog eindeloos nieuwe ideeen gespuit waarvan we er een paar misschien al kunnen opstarten. Spannend! De print en logo op de stof voor de shoppers zien er al mooi uit!
Latersss

Geen opmerkingen:

Een reactie posten