Dag 4.... de grote stad

Om 7 uur de wekker gezet zodat we na ons ontbijtje om 8 uur konden vertrekken. Het is 2 uur rijden naar de stad...het is in kilometers niet heel ver er zijn echter zoveel kuilen in de weg dat het niet zo snel gaat. Onderweg door de dorpjes was één groot slachtgebeuren. Aan de weg in de zinderende hitte, zittend op de grond (ze worden net niet omver gereden)  worden kippen en hanen geslacht, veertjes, bloed, dood overal waar je kijkt. Tussendoor lopende, fietsende en rijdende mensen.....dan weer afgewisseld met groene vlaktes, wuivende palmen, wapperende doeken in de mooiste vale kleuren aan de waslijn die een soort heimwee oproepen naar natuur en stilte.
Langzaam verdwijnen de dorp en groen aanzichten en gaan over in kale nieuwbouw flats waarin heel veel geïnvesteerd wordt door de rijkere indiërs...
Dan  rijden we langzaamaan het centrum in Koloniale stijl afgewisseld met grauwe, grijze huizen en gebouwen...daartussen best veel groen voor een stad. Bij de New market stoppen we en lopen we tegen een groot hotel aan: Koffie!! (zo'n zin in na de hele week chai...).
Bij aankomst bleken de boetiekjes allemaal gesloten....meteen stapt er een indiër op ons af en en gebaart ons mee te lopen want er is nog wel wat open ergens... Meteen enthousiast lopen we erachteraan...smalle gangetjes waar alles dicht is...door vlees en vishal.....daarna weer allemaal grijze rolluiken en geen mens te zien...de sfeer wordt grimmig. We houden onze tassen stevig vast en hij loopt maar door..dan is daar een shopje open...we worden hartelijk ontvangen met thee en water..onze vertrouwen wordt beloond.
Buiten bij  de markt is het een grote poppenkast met schreeuwende mannen die aankondigen dat wij eraan komen en ze proberen ons van alles aan te verkopen....van theedoeken tot grote mannen onderbroeken van die grote witte....
Lunchtijd inmiddels is het 2 uur en gaan we met de taxi naar een restaurant waar je het beste Bengalees kan eten volgens tanmoy....na onze charmes in de strijd te hebben gegooid mochten we naar binnen er stond nl al een rij in de brandende zon om naar binnen te mogen...Binnen mochten we verder wachten máár wel mét airco. Het eten is er top! We mochten 7 euro afrekenen.
Daarna richting Parkstreet nog een plaatselijk marktje bezocht en op naar Marc o'Polo voor een drankje. Tussen wandelen, shoppen, eten, drinken lopen en spuien we de leukste ideeën voor nieuwe producten, de website en alles wat daarbij hoort. Tijdens de terugweg in de auto beseffen we ons weer dat het echt eindeloos door kan gaan met het ontwikkelen van producten (er zijn ideeën genoeg), de mensen hier willen heel graag en tonen hun dankbaarheid richting ons dat we met deze opdrachten komen. Wat ons nog nog meer gedreven maakt. Nu alleen nog produceren en verkopen!!